Εσωτερικός Τουρισμός – Επανασχεδιασμός του πλάνου

koinonikostourismos1-1024×683
0

Εσωτερικός Τουρισμός – Επανασχεδιασμός του πλάνου

Παύλος Πατρινιός

Αρθρογράφος του Ergasia.gr

Εσωτερικός Τουρισμός - Επανασχεδιασμός του πλάνου

Εσωτερικός Τουρισμός – Επανασχεδιασμός του πλάνου

 

Αναμφίβολα ένας από τους τομείς που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία είναι ο τουρισμός, ένας κλάδος στον οποίο οι ιθύνοντες της Κυβέρνησης είχαν και έχουν επενδύσει πολλά, για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Την στιγμή που πάνω από 30 εκατομμύρια τουρίστες επισκέφθηκαν τη χώρα μας το 2019 σύμφωνα με στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι προσδοκίες για το φετινό καλοκαίρι ήταν μεγάλες.

Η έλευση όμως του νέου ιού άλλαξε το σκηνικό στην τουριστική αγορά και έφερε μαζί τους ένα δυσοίωνο κλίμα συνοδευόμενο από ένα αίσθημα ανασφάλειας.

Τα σύνορα έκλεισαν και μαζί τους αρκετές αεροπορικές ή ακτοπλοϊκές εταιρείες ανέστειλαν τη λειτουργία τους. Μεγάλη μερίδα εργαζομένων έμεινε χωρίς εργασιακό αντικείμενο,

πολλές τουριστικές μονάδες σκέφτονται το πρόσημο της επαναλειτουργίας σε μια φαινομενικά χαμένη χρονιά και αρκετοί δυνητικοί επισκέπτες

τους κινδύνους που μπορεί να επιφέρει η μετακίνηση από χώρα σε χώρα.

Από τις πρώτες εξαγγελίες της Κυβέρνησης έγινε σαφής η επιθυμία της για την άμεση ανάκαμψη του τουρισμού, του σημαντικότερου βέλους

στην φαρέτρα του Υπουργείου Οικονομικών, ώστε να μην χαθεί ολόκληρη η τουριστική χρονιά. Υπό αυτό το πρίσμα όλες οι αποφάσεις,

κινήθηκαν στον άξονα στήριξη επιχειρήσεων- παροχή κινήτρων. Έτσι ώστε να επανέλθει στις ράγες της η εκτροχιασμένη, από το lockdown, κατάσταση.

Ο υπουργός Οικονομικών Χ. Σταϊκούρας ανήγγειλε την Τετάρτη, την διεύρυνση της χρηματοδότησης του προγράμματος «ΣΥΝ- ΕΡΓΑΣΙΑ» κατά 190 εκατ. ευρώ επιπλέον.

Την ίδια στιγμή, από το βήμα του Delphi Economic Forum ο υπουργός εργασίας Γ. Βρούτσης ανήγγειλε μια πρώτη κίνηση, στην προσπάθεια επανασχεδιασμού του τουριστικού σχεδίου,

δίνοντας έμφαση στον εσωτερικό τουρισμό. Συνδυαστικά οι δύο παραπάνω κινήσεις στοχεύουν αφενός στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας

ως απώτερο στόχο – ακόμα οι δείκτες ύφεσης στη χώρα μας είναι χαμηλότεροι του ευρωπαϊκού μέσου όρου- αφετέρου στην δημιουργία ενός πρόσφορου εδάφους για την επανέναρξη του τουρισμού.

Η Κυβέρνηση με τους συναρμόδιους φορείς (Υπ. Εργασίας, ΥΠΟΙΚ, ΟΑΕΔ) προχώρησαν στην κατάρτιση ενός σύγχρονου προγράμματος τουρισμού με κοινωνικό πρόσημο.

Στηρίζεται στην παροχή κινήτρων για εσωτερική μετακίνηση, μέσω του κοινωνικού τουρισμού. Το πλάνο προβλέπει τον τριπλασιασμό του κόστους

του υπάρχοντος προγράμματος κοινωνικού τουρισμού καθώς και τον υπερδιπλασιασμό των ωφελουμένων σε 300 χιλιάδες.

Επίσης προβλέπεται αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του ΟΑΕΔ στο κόστος διαμονής, όπως και η διεύρυνση της διάρκειας

των προγραμμάτων καθώς και η παράταση ισχύος του έως και τον Οκτώβριο του 2020. Παράλληλα από το βήμα του Delphi Economic Forum και δια στόματος του προέδρου

της αμερικανικής Google στην Ευρώπη, ανακοινώθηκε η ψηφιακή καμπάνια της Google (Grow Greece with Google). Σε συνεργασία με δημόσιους

και ιδιωτικούς φορείς της χώρας μας, θα προσφέρει υπηρεσίες κατάρτισης και συμβουλές σε ανέργους που αναζητούν εργασία αυτή την περίοδο.

Κάθε μια από τις κινήσεις συμβάλει ξεχωριστά στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας ή ακόμα καλύτερα την σταδιακή αναμόρφωση της από το πλήγμα που άφησε η πανδημία.

Ο επανασχεδιασμός του τουριστικού πλάνου της χώρας μας αποτελεί μια δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Τα εργοδοτικά κίνητρα που παρέχονται, σε μια περίοδο

που τα έσοδα έχουν συμπιεστεί, δείχνουν ξεκάθαρα την ανάγκη στήριξης που έχουν οι (τουριστικές) επιχειρήσεις στη χώρα. Τα κίνητρα προς ανέργους και εργαζόμενους,

αλλά και η μετάδοση ενός αισθήματος ασφάλειας προς τον επισκέπτη, είναι το απαραίτητο οξυγόνο που χρειάζεται αυτή τη στιγμή η επαναπροσέγγιση του τουρισμού.

 

ergasia.gr

Σχετικά Άρθρα