Η χαριστική βολή στην εστίαση

20181115_172824
0

εστίαση Η πανδημία φαινόμενο εικόνα Έλληνα

Η χαριστική βολή στην εστίαση

Γράφει ο Παύλος Πατρινιός

Η πανδημία και τα μέτρα αντιμετώπισης της άλλαξαν άρδην την εικόνα της εγχώριας αγοράς.
Βέβαια δεν είναι αποκλειστικό φαινόμενο της χώρας μας καθώς οι συνέπειες της πανδημίας είχαν παγκόσμιο αντίκτυπο.
Το να περιορίσεις όμως γεωγραφικά ένα τέτοιο φαινόμενο, βοηθά πολύ στο να καταλήξεις πιο εύκολα σε κάποια συμπεράσματα.

Όποτε και αν ηχούσε η παραδοχή, «στον Έλληνα δεν μπορείς να κόψεις την βόλτα και τον καφέ» δια στόματος πολιτικών του καφενείου,
πάντα αισθανόμασταν ένα ανεξήγητο δέος, μια περίεργη ευφορία.
Η φράση αυτή έρχεται να προστεθεί δίπλα σε άλλες αλησμόνητες φράσεις όπως «τα μπάνια του λαού», θυμίζοντας κραταιές εποχές της ελληνικής οικονομίας.
Η βρέξει- χιονίσει γεμάτη εικόνα των καταστημάτων εστίασης δημιουργούσε συναισθήματα που πήγαζαν από την διακωμώδηση μιας κατάστασης,
καθώς βέβαια  και από την βεβαιότητα μας, πως τίποτα δεν μπορεί να επηρεάσει τις συνήθειες μας.
Φτάσαμε σε σημείο να θεωρούμε την βόλτα για καφέ/ φαγητό, άλλοι λίγο άλλοι πολύ, κεκτημένο του Έλληνα το οποίο πιστεύαμε πως πραγματικά τίποτα δεν θα μπορούσε να μας το στερήσει.

Όμως συνέβη, αρχικά η πολύμηνη καραντίνα, στην συνέχεια η επιφυλακτικότητα του κοινού,
η περιορισμένη τουριστική κίνηση και τελικά οι νέοι περιορισμοί, έδωσαν την χαριστική βολή στον κλάδο της εστίασης για το 2020.
Σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου η πτώση του τζίρου λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων το διάστημα 00.00 με 7.00, αγγίζει το 25%.

Οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται ακόμα πιο πολύ σε μια ήδη δύσκολη συγκυρία καθώς βλέπουν τα έξοδα τους να παραμένουν σταθερά
και ανά περιπτώσεις να αυξάνονται, σε αντίθεση με τα έσοδα τους που μειώνονται όλο και περισσότερο.
Υπάλληλοι μένουν χωρίς δουλειά καθώς πολλές επιχειρήσεις προκειμένου να παραμείνουν ανοιχτές αναγκάζονται να περικόψουν από προσωπικό και δαπάνες.

Το ποιος φταίει για αυτή την κατάσταση είναι διφορούμενο.
Αρχικά οι ίδιοι οι μαγαζάτορες χαλάρωσαν απότομα και από μόνοι τους χωρίς να εφαρμόζουν το 100% των προτεινόμενων μέτρων προστασίας.
Αυτό συνέβη όμως γιατί ο έλεγχος των αρμοδίων ήταν μηδαμινός, αν όχι ανύπαρκτος.
Πολλές καταστάσεις θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί,  αν όλοι λειτουργούσαν υπεύθυνα και συνεργατικά αντί για μεμονωμένα.

Τα καταστήματα προσπάθησαν να καλύψουν την ζημία του προηγούμενου διαστήματος με τραπεζοκαθίσματα χωρίς αποστάσεις και μη τήρηση του περιορισμένου αριθμού ατόμων.
Από την άλλη, αποδεδειγμένα οι φορείς πραγματοποιούσαν είτε στοχευμένους είτε ελλιπείς ελέγχους, αρκούμενοι στο φιλότιμο και τον φόβο που προκαλούσε το ενδεχόμενο ενός προστίμου.
Το αποτέλεσμα ήταν να βλέπουμε εικόνες συνωστισμού και αδιαφορίας των ιθυνόντων από όποια πλευρά και αν ήταν.
Αναπόφευκτα λοιπόν γράφτηκε πρόωρα ο επίλογος της επαναλειτουργίας της εστίασης, μέχρι την επόμενη φορά.
Βέβαια, για να μη τοποθετούμε όλους στο ίδιο καλάθι, σίγουρα υπήρξαν και αυτοί που τήρησαν τα μέτρα με το παραπάνω
αλλά «την πλήρωσαν» μαζί με τους υπόλοιπους.

Ας ελπίσουμε ότι το πάθημα να γίνει μάθημα σε όλους, για την συνέχεια..

Η χαριστική βολή στην εστίαση

ergasia.gr