Ο Τουρισμός του 2020

1501580600340_diakopes_1034-o6hsl16ybo7zpr280rdevt3iuyp1mlcda7i18esy74
0

Τουρισμός

Ο Τουρισμός του 2020

Γραφει ο Παύλος Πατρινιός

Η τουριστική περίοδος του 2020, είναι διαφορετική απ’ αυτές των τελευταίων ετών.

Το φετινό καλοκαίρι άργησε να ξεκινήσει, είτε βλέποντας το από την οπτική του καιρού, είτε από την οπτική του lockdown των προηγούμενων μηνών.
Η 15η Ιουνίου (άνοιγμα αεροδρομίων) ορίστηκε ως η ημέρα επανέναρξης της τουριστικής περιόδου.

Μιας τουριστικής περιόδου προσαρμοσμένης στις νέες συνθήκες ατομικής και συλλογικής υγιεινής,
με μέτρα προστασίας και γενικότερα εντός μιας νέας κοινωνικής κανονικότητας, που επέφερε η πανδημία.

Ο τουρισμός αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, την ατμομηχανή που πάνω της έχουν στηριχθεί κυβερνήσεις επί κυβερνήσεων,
κατά τη διαδικασία κατάρτισης προϋπολογισμών και γενικότερα κατά τη χάραξη της οικονομικής πολιτικής της χώρας.

Η πανδημία μαζί με τα νέα δεδομένα, δημιούργησαν μεγάλο πρόβλημα στη φετινή τουριστική περίοδο, την πιο αμφίβολη των τελευταίων ετών.

Ακόμα και στα χρόνια της βαθιάς οικονομικής κρίσης, η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα δεν φαινόταν να επηρεάζεται.

Ενδεικτικά τις χρονιές 2017- 2018 πάνω από 30 εκατομμύρια τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο επισκέφθηκαν τη χώρα μας.

Το 2020 όμως η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Τουρισμού και οι επαγγελματίες,
έπρεπε να τρέξουν μαραθώνιο για να προλάβουν να σώσουν ότι μπορούσε να σωθεί ώστε να πάρουν έστω και ένα μικρό κομμάτι από την παγκόσμια τουριστική πίτα.

Η Ελλάδα προσπαθεί να χρησιμοποιήσει ως θέλγητρο για τους τουρίστες άλλων χωρών,
τη σοβαρή στάση που επέδειξε απέναντι στην πανδημία όπου σε συνδυασμό με την καλή επιδημιολογική της πορεία παρουσιάζεται ως ο ιδανικός προορισμός.

Ταυτόχρονα προσπαθεί να πετύχει και έναν εσωτερικό στόχο, να παρακινήσει τους Έλληνες τουρίστες να παραμείνουν εντός συνόρων, επιλέγοντας τις ομορφιές της χώρας τους για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Ήδη εδώ και κάποιες εβδομάδες τρέχουν προγράμματα κοινωνικού τουρισμού που μπορούν να αξιοποιηθούν από όλους τους εργαζόμενους και ιδιαίτερα απ’ όσους το εισόδημα τους επλήγη από τον κορωνοϊό.

Τα επιδοτούμενα προγράμματα εποχιακής εργασίας έσωσαν, αν και δεν αξιοποιήθηκαν πλήρως,
πάνω από 700.000 θέσεις εργασίας σε τουριστικές επιχειρήσεις δίνοντας έτσι ένα τέλος και στην αβεβαιότητα όλων αυτών των εργαζομένων.

Πριν λίγες ημέρες το υπουργείο τουρισμού, δια στόματος του υπουργού τουρισμού Χάρη Θεοχάρη ανήγγειλε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης ανέργων,
για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Πρόκειται για τρία προγράμματα που σχετίζονται με  την συμβουλευτική καθοδήγηση  και εκπαίδευση ανέργων στον τομέα της αλιείας,
στον καταδυτικό τουρισμό και τέλος σε ειδικότητες της τουριστικής βιομηχανίας.

Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω ναι μεν πρόκειται για μια δράση που αγγίζει τα 40 εκατομμύρια ευρώ,
απευθύνεται σε ανέργους ηλικίας 18-29 ετών και θα καλύψει περίπου 10.000 άτομα, αλλά δεν είναι η δράση- τομή που χρειάζεται η περίοδος.

Η χώρα μας με ασφαλές, σταδιακό όμως άνοιγμα,
θέλησε να αποδείξει ότι όπως αντιμετώπισε με σθένος και σοβαρότητα την πανδημική κρίση έτσι και τώρα θέλει να είναι πρωτοπόρα και στο άνοιγμα του τουρισμού.

Το λάθος όμως που γίνεται είναι το πού εστιάζει αυτή η πρωτοπορία,
γιατί δυστυχώς αυτό που αποφαίνεται είναι ότι οι κινήσεις που θα σώσουν το “βαρύ” χαρτί της ελληνικής οικονομίας δεν είναι παρά φρούδες ελπίδες.

Βραχυχρόνια σχέδια σε μια προσπάθεια εκμοντερνισμού και εναλλακτικοποίησης του τουριστικού προϊόντος.

Αυτό που επιζητά η περίοδος όμως είναι σοβαρότητα απέναντι στον επισκέπτη, ασφάλεια έναντι του εργαζόμενου και σιγουριά για τον εργοδότη.

Από τη στιγμή που απουσιάζει η ανάπτυξη του δευτερογενούς τομέα και εκ των πραγμάτων στηριζόμαστε στην βιομηχανία του τουρισμού,
οποιαδήποτε κίνηση απλά και μόνο για την επιφανειακή επίδειξη έργου και αχρείαστη είναι και θα έχει τα χειρότερα αποτελέσματα στον τελικό απολογισμό.

Ο Τουρισμός του 2020

ergasia.gr